I Feel — розумна функція в розумних кондиціонерах. Визначення комфортної температури

Сучасна кліматична техніка вже не обмежена функцією примітивного охолодження. Обладнання наділяється інтелектом, щоб людині було максимально комфортно, причому при мінімальних витратах електроенергії. І справа тут не тільки в додатковому наборі функцій, але і про їх новому управління з використанням мікропроцесорів. Розглянемо опцію I Feel, ніж розумна ця технологія, що дає користувачеві?
Суть функції
У звичайних кондиціонерах температура повітря вимірюється датчиком, вбудованому у внутрішній модуль системи. При натисканні на кнопку пульта «I Feel» спрацьовує так званий «електронний градусник», тобто вимірюється температура повітря в місці, де знаходиться сам пульт дистанційного керування кондиціонером. Наприклад, коли в кімнаті 1 людина, а пульт від спліт-системи поруч на столі. В такому випадку кондиціонер отримує інформацію про температуру в конкретному місці і підтримує комфортне її значення не у всьому приміщенні, а саме в цій точці.
Виходить, що машина розумніший за свого творця. У кожному разі вона в індивідуальному порядку визначає умови, комфортні для конкретної людини. Якщо показники:
- вище 25°C, включається «охолодження»;
- варіюють в межах 23-25°C, то активується режим осушення;
- нижче 23°C, то спрацьовує «обігрів».
Функцію вже застосовують деякі фірми-виробники кліматичної техніки, зокрема, Tosot, Gree та ін. I Feel дозволяє більш економно витрачати електроенергію, адже +16°C для літа і +26°C для зими — це нераціонально і навряд чи відповідає фізіологічним потребам конкретної людини.
Нюанси I Feel
Але найцікавішим є наступна особливість. На звичайному пульті є кнопки -1 до +1, що дозволяють знизити або підвищити температуру повітря на 1°C. Моделі з I Feel мають кнопки «Дуже гаряче» і «Дуже холодно» (відповідно Too Warm і Too Cool). Коли людина відчуває дискомфорт, то натискає на кнопки, і тоді підвищення або зниження температури відбувається не на 1°C, а на якийсь параметр. Його величина залежить від того, яка функція і як часто використовувалася. Агрегат також враховує температуру, яка ставилася раніше. Плюс обчислює значення, на яке її слід змінити.
Як краще застосовувати
Іноді одного натискання на кнопки «дуже холодно» і «дуже жарко» буває недостатньо. Чим частіше використовується функція I feel, тим точніше кондиціонер підганяє параметри. Він запам’ятовує переваги користувача, а мікропроцесор, керуючись принципом нечіткої логіки, виставляє, створює і підтримує найбільш комфортну температуру повітря.
Машина вибирає самий широкий кут обдування для забезпечення оптимальної продуктивності без витрат потужності на непотрібний обігрів/охолодження. Кондиціонер аналізує:
- історію уподобань користувача;
- вологість повітря;
- поточну температуру в кімнаті.
Після системою приймається рішення і вона, діючи в заданих рамках, починає охолоджувати, обігрівати або сушити повітря. Так відбувається самонавчання мікропроцесорного блоку, а це вже ознаки інтелекту, причому «незвичайного». Подальше регулювання стає вже більш простою і зрозумілою.
Користувачі, яких не влаштовує I feel, завжди можуть перейти на звичайний режим роботи. Але, як показує практика користування кондиціонерами з такою функцією, людина поступово розуміє, що машина все назвала вірно, і їй можна довіряти. Завжди приємно мати справу з агрегатом, наділений інтелектом, а не примітивною конструкцією, схожою на звичайний холодильник.
В бюджетних кондиціонерах функція I Feel є, але представлена не в повному, а частковому вигляді. В автентичному варіанті вона працює у Mitshubishi та планується у інших виробників кліматичного обладнання.
Сучасні кондиціонери — це універсальні кліматичні агрегати, оснащені останніми досягненнями у своїй сфері. Фахівці Sensei функцію I feel називають апофеозом розумних технологій і з їх експертною думкою важко не погодитися.
Якими будуть кондиціонери майбутнього, якими новітніми розробками вчених вони будуть напхані, як вони будуть управлятися, може голосом або думкою? Розробникам є куди рухатися. Компанії-виробники кліматичної техніки для отримання конкурентних переваг постійно працюють над створенням нових розумних агрегатів, які можуть тонко налаштувати свої параметри під індивідуальні запити кожного клієнта. А це вже не просто розумна техніка, а та, що знаходить індивідуальний підхід до кожного, хто опинився в полі її послуг.